fbpx

SPØRGSMÅL:
Tilmelding, Ventelister & Sæson

Herunder er alle de typiske spørgsmål og svar ⬇️

Hvis der ikke er svar på dit spørgsmål, så skriv venligst en mail til info@gymg.dk 😃
Du kan også skrive en mail med dit telefonnummer og nogle tidsrum, hvor vi kan ringe dig op 👍

Springgymnasik

TILMELDING:

Mulighed for at få prøvetimer?

JA! 😃
Men det er ikke muligt at få prøvetimer uden at være tilmeldt og have betalt for holdet.

For alle nye medlemmer fungerer de 2 første undervisningsdage som prøvetimer.
Men da vi normalt har alle hold fuldt besat, er det dog nødvendigt, at man ved tilmelding betaler kontingent for den pågældende sæson, så barnet registreres med en plads på vores holdliste. 👍

Hvis barnet så efter de 2 første gange ikke ønsker at forsætte på holdet, kan man få kontingentet tilbagebetalt ved at kontakte os.

Fritidspas til betaling?

I vores forening kan man sagtens betale med et Fritidspas fra Aarhus kommune. 😃

Da vi som regel er booket fuldt op på alle hold, er man dog nødt til at selv betale for pladsen på holdet først.
Det er den eneste måde, man kan sikre sig en plads på det ønskede hold.

Når man har gennemført en tilmelding, så send venligst fritidspasset til vores kontor per mail til info@gymg.dk.
Derefter refunderer vi straks kontingentet til samme konto, som der er blevet overført fra. 👍

Man kan læse mere om fritidspas på Aarhus Kommunes hjemmeside. 

Tilmelding via telefonen?

Vi har valgt at prioritere engageret undervisning, gode redskaber og vedligeholdte faciliteter frem for administration. 😃

Derfor foregår alt tilmelding online på denne hjemmeside, så det er desværre ikke muligt at melde sig til via telefon.

Hvis du virkelig ikke kan få det til at virke, kan vi forsøge at guide dig igennem.
Skriv i så fald en mail til info@gymg.dk med dit telefonnummer og nogle tidsrum, hvor vi kan ringe dig op.  👍

VENTELISTER:

Hvordan fungerer det, hvis der er venteliste på holdet?

Mange af vores hold har igennem de seneste år været fuldt besat, så vi anbefaler altid at man hurtigst muligt bliver skrevet op på ventelisten til et hold (hvilket er gratis) 😃
Dem, der har skrevet sig på ventelisten, får nemlig fortrinsret til pladserne på det ønskede hold, når vi starter en ny sæson, efter de nuværende medlemmer har fået tilbuddet om at fortsætte.

Vi afvikler ventelisterne efter “først til mølle”-princippet, så hurtigt vi overhovedet kan, og en gang imellem behøver man ikke vente en hel sæson på at få en plads på holdet 👍

 

Du kan læse mere om hvordan ventelisterne bliver afviklet ved sæsonskift her:
https://www.gymg.dk/skift-i-saeson/

Kan man få oplyst, hvilket nummer man er på en venteliste?

Det kan man desværre ikke.
Vi har valgt i vores foreningen at fokusere så mange ressourcer som muligt på at lave en god gymnastikundervisning. 😃
Derfor bruger vi meget lidt tid på på telefonisk service og online support. 👍

Vores indmeldelsessystem er fuldautomatisk.
Det gælder også ventelister, og man får helt automatisk besked pr mail, når der er plads på holdene.

SÆSONINDDELNG, FERIEDAGE & NÆSTE SÆSON

Hvor længe varer sæsonerne, og hvordan ligger de?

Vi deler året ind i tre sæsoner:
– Vintersæson (fra september til december)
– Forårssæson (fra januar til påske)
– Sommersæson (fra påske til juni)

Ferie og helligdage - er der undervisning?

Hos foreningen Gymnastikgården følger vi næsten alle skolernes feriedage.

Det vil sige at vi ikke tilbyder undervisning på følgende dage i sæsoner:
- Vinterferien (Uge 7)
- Kr Himmelfarts ferien
- Efterårsferie (Uge 42)

Følgende ferier ligger i forvejen uden for vores sæsoner:

- Påskeferie
- Sommerferie
- Juleferien

Fortsætter holdene altid til næste sæson?

Vi laver meget sjældent ændringer i vores holdprogram.

Hvis vi beslutter at ændre noget, gør vi vores bedste for at melde det ud i god tid. 👍

Kan man allerede nu tilmelde sig en kommende sæson - istedet for den, der kører nu?

Det kan desværre ikke lade sig gøre.  😊
I vores forening er det sådan, at de gymnaster, der allerede har en plads på holdet eller er på ventelisten, har fortrinsret til holdet i den kommende sæson. 
Så pladser på holdene til den næste sæson bliver først udbudt, når den nuværende sæson er tæt på at være forbi.

Hvis det ønskede hold har venteliste, er det derfor også vigtigt, at man tilmelder sig ventelisten med det samme.
At stå på ventelisten koster ikke noget. 👍

ALDERSGRÆNSER:

Kan man gå til gymnastik hos jer, hvis man er over 11 år? / Hvornår har man sidste sæson?

Vi har valgt at specialisere os i børnegymnastik og i at være talentudvikler til Flying Superkids.
Derfor tilbyder vi ikke hold for børn over 11 år.

Hvis man går på et hold i foreningen, kan man derfor fortsætte til og med den sæson, hvor gymnasten fylder 12 år.

Hvis man er over 11 år, har masser af gymnastikerfaring og gerne vil være en del af Flying Superkids, kan man læse mere under “Hvordan bliver man en Superkid?” 

Hvilken alder skal et barn have for at kunne starte?

Piger: 5 år, Drenge: 6 år.
Gymnasten skal være fyldt alderen, inden den sæson man tilmelder sig til, starter.
Ellers skal man vente en sæson 👍

MEDLEMSSYSTEM:

Skal jeg oprette en profil for mig selv eller mit barn?

Du skal oprette en profil for dit barn, da vi ikke har hold for voksne.
Hvis der skal tilmeldes flere børn fra familien, kan du oprette en ny / tilhørende person.

Hvad gør jeg, hvis jeg skal tilmelde mere end et barn?

Du skal oprette en profil for hvert barn, der skal tilmeldes. Hvis du bruger det samme telefonnummer og den samme emailadresse, kan du styre begge profiler med det samme login.

Har du en henvendelse / et spørgsmål, der ikke er besvaret af ovenstående muligheder, så send venligst en mail til info@gymg.dk 😃